Zincul si gestionarea greutatii – care este legatura?

Nu este o surpriza majora ca aportul insuficient de nutrienti esential ar duce la o serie de probleme de sanatate, inclusiv dificultati de slabire.

Pentru a evita acest lucru, este foarte recomandat sa consumati o dieta echilibrata si variata pentru a asigura un aport suficient de toti nutrientii cheie.

Fara acesti nutrienti, corpurile noastre s-ar lupta pur si simplu sa functioneze optim, ceea ce ar putea avea un impact negativ asupra sanatatii noastre, in generale.

Zincul este doar un nutrient fundamental necesar pentru o functionare optima, jucand multe roluri semnificative in organism.

Totusi, ajuta la pierderea in greutate? Cititi mai departe pentru a afla!

Ce este zincul?

Zincul este considerat un nutrient esential, ceea ce inseamna ca organismul nu il poate produce sau stoca.
Din acest motiv, trebuie sa obtineti o aprovizionare constanta prin dieta noastra.

Zincul este necesar pentru numeroase procese din corpul dumneavoastra, inclusiv:

  • Expresia genelor
  • Reactii enzimatice
  • Functie imunitara
  • Sinteza proteinei
  • Sinteza ADN-ului
  • Vindecarea ranilor
  • Crestere si dezvoltare

Zincul se gaseste in mod natural intr-o mare varietate de alimente vegetale si animale.

Alimentele care nu contin in mod natural acest mineral, cum ar fi cerealele pentru micul dejun, batoanele si faina de copt, sunt adesea imbogatite cu forme sintetice de zinc.

De asemenea, puteti lua suplimente de zinc sau suplimente multi-nutrienti care furnizeaza zinc.

Rolurile Zincului

Datorita rolului sau in functia imunitara, zincul este, de asemenea, adaugat la unele spray-uri nazale, pastile si alte tratamente naturale impotriva racelii.

  • Semne de deficit de zinc
  • pete albe pe unghii
  • pofta de dulciuri sau alimente sarate imediat dupa masa
  • imbolnavindu-se frecvent
  • infertilitate
  • oboseala cronica
  • simptome PMS agravate
  • probleme digestive, inclusiv diaree
  • neputand tolera gustul apei
  • probleme nervoase

Deoarece este necesar pentru functionarea celulelor imune si pentru semnalizarea celulelor, o deficienta poate duce la un raspuns imunitar slabit.

Suplimentele de zinc stimuleaza anumite celule imunitare si reduc stresul oxidativ.

De exemplu, o revizuire a sapte studii a demonstrat ca 80-92 mg pe zi de zinc pot reduce durata racelii cu pana la 33%.

In plus, suplimentele de zinc reduc semnificativ riscul de infectii si promoveaza raspunsul imunitar la adultii in varsta.

Accelereaza vindecarea ranilor

Zincul este folosit in mod obisnuit in spitale ca tratament pentru arsuri, anumite ulcere si alte leziuni ale pielii. Deoarece acest mineral joaca roluri critice in sinteza colagenului, functia imunitara si raspunsul inflamator, este necesar pentru o vindecare adecvata.

De fapt, pielea ta detine o cantitate relativ mare – aproximativ 5% – din continutul de zinc al corpului tau

In timp ce deficienta de zinc poate incetini vindecarea ranilor, suplimentarea cu zinc poate accelera recuperarea persoanelor cu rani.

De exemplu, intr-un studiu de 12 saptamani pe 60 de persoane cu ulcere ale piciorului diabetic, cei tratati cu 200 mg de zinc pe zi au experimentat reduceri semnificative ale dimensiunii ulcerului in comparatie cu un grup placebo.

Poate reduce riscul anumitor boli legate de varsta

Zincul va poate reduce semnificativ riscul de boli legate de varsta, cum ar fi pneumonia, infectia si degenerescenta maculara legata de varsta (AMD).

Zincul poate ameliora stresul oxidativ si poate imbunatati raspunsul imunitar prin cresterea activitatii celulelor T si a celulelor ucigase naturale, care va ajuta sa va protejati corpul de infectii

Adultii in varsta care suplimenteaza cu zinc au imbunatatit raspunsul la vaccinarea antigripala, au redus riscul de pneumonie si au imbunatatit performanta mentala

De fapt, un studiu a stabilit ca 45 mg pe zi de zinc pot scadea ratele de infectie la adultii in varsta cu aproape 66%.

In plus, intr-un studiu amplu efectuat pe peste 4.200 de persoane, administrarea zilnica de suplimente antioxidante – vitamina E, vitamina C si beta-caroten – plus 80 mg de zinc au scazut pierderea vederii si au redus semnificativ riscul de AMD avansat.

Poate ajuta la tratarea acneei

Acneea este o boala comuna a pielii care se estimeaza ca afecteaza pana la 9,4% din populatia globala.

Acneea este determinata de obstructia glandelor producatoare de ulei, a bacteriilor si a inflamatiei.

Studiile sugereaza ca atat tratamentele topice, cat si cele orale cu zinc pot trata eficient acneea prin reducerea inflamatiei, inhibarea cresterii bacteriilor P. acnes si suprimarea activitatii glandelor uleioase.

Persoanele cu acnee tind sa aiba niveluri mai scazute de zinc. Prin urmare, suplimentele pot ajuta la reducerea simptomelor.

Reduce inflamatia

Zincul scade stresul oxidativ si reduce nivelul anumitor proteine ​​inflamatorii din corpul dumneavoastra.

Stresul oxidativ duce la inflamatie cronica, un factor care contribuie la o gama larga de boli cronice, cum ar fi bolile de inima, cancerul si declinul mental.

Intr-un studiu efectuat pe 40 de adulti in varsta, cei care au luat 45 mg de zinc pe zi au experimentat reduceri mai mari ale markerilor inflamatori decat un grup placeboo.

Surse de hrana

Multe alimente de origine animala si vegetala sunt in mod natural bogate in zinc, ceea ce face usor pentru majoritatea oamenilor sa consume cantitati adecvate.

Alimentele cu cel mai mare continut de zinc includ :

  • Scoici: stridii, crab, midii, homar si scoici
  • Carne: vita, porc, miel si zimbri
  • Pasari de curte: curcan si pui
  • Peste: lipasa, sardine, somon si limba de limba
  • Leguminoase: Naut, linte, fasole neagra, fasole, etc.
  • Nuci si seminte: seminte de dovleac, caju, seminte de canepa etc.
  • Produse lactate: lapte, iaurt si branza oua

Cerealele integrale: ovaz, quinoa, orez brun etc.

Anumite legume: ciuperci, kale, mazare, sparanghel si verdeata de sfecla

Produsele de origine animala, cum ar fi carnea si crustaceele, contin cantitati mari de zinc intr-o forma pe care corpul dumneavoastra o absoarbe cu usurinta.

Retineti ca zincul gasit in sursele pe baza de plante, cum ar fi leguminoasele si cerealele integrale, este absorbit mai putin eficient din cauza altor compusi din plante care inhiba absorbtia.

In timp ce multe alimente sunt in mod natural bogate in zinc, anumite alimente – cum ar fi cerealele pentru micul dejun gata de consumat, batoanele si fainurile de copt – sunt imbogatite cu zinc.

Doze recomandate

Pentru a evita consumul excesiv, stai departe de suplimentele cu doze mari de zinc, cu exceptia cazului in care este recomandat de un medic.

Doza zilnica recomandata (RDI) este de 11 mg pentru barbati adulti si 8 mg pentru femeile adulte.

Femeile insarcinate si care alapteaza ar trebui sa consume 11 si, respectiv, 12 mg pe zi.

Cu exceptia cazului in care o afectiune medicala impiedica absorbtia, ar trebui sa atingeti cu usurinta RDI pentru zinc numai prin dieta.

Nivelul superior tolerabil pentru zinc este de 40 mg pe zi. Cu toate acestea, acest lucru nu se aplica persoanelor cu deficiente de zinc, care ar putea avea nevoie sa ia suplimente in doze mari.

Daca luati suplimente, alegeti forme absorbabile precum citrat de zinc sau gluconat de zinc. Stati departe de oxidul de zinc, care este slab absorbit .

Zincul si gestionarea greutatii – care este legatura?

Desi exista diverse motive pentru care zincul influenteaza greutatea corporala, cel mai important este acesta: zincul este esential pentru buna functionare a tiroidei. Dupa cum explica un medic, „Deficitul de zinc in organism poate duce la scaderea nivelului de secretie a hormonilor tiroidieni, care afecteaza metabolismul normal al organismului si rata metabolica de repaus”.

In termeni simpli, lipsa suficienta de zinc poate afecta functia tiroidei, ceea ce duce la o rata metabolica mai lenta, ceea ce poate ingreuna arderea grasimilor. Pentru a pune acest lucru in perspectiva, un studiu de caz conex a constatat ca rata metabolica in repaus a unei femei a scazut cu 527 de calorii pe zi din cauza deficientei de zinc. Adica 3.689 de calorii pe saptamana, sau mai mult de un kilogram de grasime corporala pura din punct de vedere energetic.

Au existat cercetari cu privire la beneficiile zincului pentru pierderea in greutate si doua studii au gasit rezultate promitatoare!

Un studiu a raportat ca persoanele obeze au tendinta de a avea niveluri mai scazute de zinc care circula prin corp.

Dupa suplimentare, s-a descoperit ca zincul imbunatateste IMC, greutatea corporala si concentratia de trigliceride, ceea ce sugereaza ca zincul poate fi o terapie eficienta pentru persoanele obeze.1

Un al doilea studiu a constatat ca subiectii obezi care consumau 30 mg de gluconat de zinc pe zi au avut indici de masa corporala imbunatatiti, greutate corporala redusa si niveluri de trigliceride imbunatatite.

Surse

https://www.womenshealthmag.com/food/g19967379/signs-youre-not-getting-zinc/

https://www.nutraingredients-latam.com/Article/2019/12/17/Zinc-supplements-may-enhance-benefits-of-a-restricted-calorie-diet

https://www.performancelab.com/blogs/fat-loss/does-zinc-help-with-weight-loss

https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements-zinc/art-20366112

https://www.healthline.com/nutrition/zinc#bottom-line

https://www.medicalnewstoday.com/articles/263176#Zinc-and-COVID-19

https://ods.od.nih.gov/factsheets/Zinc-HealthProfessional/

https://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/potential-benefits-of-zinc-supplements/

https://www.mountsinai.org/health-library/supplement/zinc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.