Zincul si gestionarea greutatii – care este legatura?

Nu este o surpriza majora ca aportul insuficient de nutrienti esential ar duce la o serie de probleme de sanatate, inclusiv dificultati de slabire. Pentru a evita acest lucru, este foarte recomandat sa aveti o dieta echilibrata si variata pentru a asigura un aport suficient de toti nutrientii cheie. Fara acesti nutrienti, corpurile noastre s-ar lupta pur si simplu sa functioneze optim, ceea ce ar putea avea un impact negativ asupra sanatatii noastre, in general.

Zincul este doar un nutrient fundamental necesar pentru o functionare optima, jucand multe roluri semnificative in organism.

Ce este zincul?

Zincul este un micronutrient, un mineral necesar pentru numeroase procese din corpul dumneavoastra, inclusiv:

  • Sanatatea unghiilor, parului
  • Sistemului osos si pielii
  • Reactii enzimatice si functie imunitara
  • Sinteza proteinei
  • Vindecarea ranilor
  • Crestere si dezvoltare

Zincul se gaseste in mod natural intr-o mare varietate de alimente vegetale si animale. Alimentele care nu contin in mod natural acest mineral (cum ar fi cerealele pentru micul dejun, batoanele si faina de copt) sunt adesea imbogatite cu forme sintetice de zinc. Alternativa, desigur, puteti lua suplimente de zinc sau suplimente multi-nutrienti care furnizeaza zinc.

Suplimentele de zinc stimuleaza anumite celule imunitare si reduc stresul oxidativ.

Ce au identificat studiile:

  • O revizuire a sapte studii a demonstrat ca 80-92 mg pe zi de zinc pot reduce durata racelii cu pana la 33%. In plus, suplimentele de zinc reduc semnificativ riscul de infectii si promoveaza raspunsul imunitar la adultii in varsta.
  • Intr-un studiu de 12 saptamani pe 60 de persoane cu ulcere ale piciorului diabetic, cei tratati cu 200 mg de zinc pe zi au experimentat reduceri semnificative ale dimensiunii ulcerului in comparatie cu un grup placebo.
  • Un studiu a stabilit ca 45 mg pe zi de zinc pot scadea ratele de infectie la adultii in varsta cu aproape 66%. In plus, intr-un studiu amplu efectuat pe peste 4.200 de persoane, administrarea zilnica de suplimente antioxidante – vitamina E, vitamina C si beta-caroten – plus 80 mg de zinc au scazut pierderea vederii si au redus semnificativ riscul de AMD avansat.
  • Intr-un studiu efectuat pe 40 de adulti in varsta, cei care au luat 45 mg de zinc pe zi au experimentat reduceri mai mari ale markerilor inflamatori decat un grup placeboo.

30 de grame de Zinc pe zi pentru o luna, poate reduce greutatea corporala, IMC si circumferinta taliei pentru persoanele obseze.

Rata metabolica in repaus a unei femei a scazut cu 527 de calorii pe zi din cauza deficientei de zinc. Adica 3.689 de calorii pe saptamana, sau mai mult de un kilogram de grasime corporala pura din punct de vedere energetic.

Cred ca ACUM ai inteles cat de importanti sunt micronutrientii din alimentatia ta!

Surse:

  • https://www.womenshealthmag.com/food/g19967379/signs-youre-not-getting-zinc/
  • https://www.nutraingredients-latam.com/Article/2019/12/17/Zinc-supplements-may-enhance-benefits-of-a-restricted-calorie-diet
  • https://www.performancelab.com/blogs/fat-loss/does-zinc-help-with-weight-loss
  • https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements-zinc/art-20366112
  • https://www.healthline.com/nutrition/zinc#bottom-line
  • https://www.medicalnewstoday.com/articles/263176#Zinc-and-COVID-19https://ods.od.nih.gov/factsheets/Zinc-HealthProfessional/
  • https://www.everydayhealth.com/diet-nutrition/potential-benefits-of-zinc-supplements/
  • https://www.mountsinai.org/health-library/supplement/zinc

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *