Alimentatie sanatoasa de sarbatori

Fie că stai în jurul mesei de familie sau ronțăi gustări nesfârșite la o petrecere, sărbătorile înseamnă mâncare. Muuuuulta mancare!!!

Dacă găzduiești o masă sau o petrecere sau participi la una, încearcă aceste sfaturi pentru a menține sărbătorile sănătoase.


Dacă ești gazda:

  • Cumpără inteligent. Magazinele alimentare pot fi capcane, atât intenționat, cât și neintenționat. Încercați să faceți cumpărături în timpul orelor libere. În loc să te grăbești și să apuci primele lucruri pe care le vezi pentru a ieși din mulțime, poți să-ți faci timp să citești etichetele și să alegi alimente mai sănătoase. De asemenea, încercați să alegeți articole din perimetrul exterior al magazinului. Aici se află alimentele întregi, mai hrănitoare.
  • Concentrați-vă pe produse. Indiferent dacă faceți aperitive sau o masă completă, măriți fructele și legumele din mesele dvs. Gătiți-le în moduri care sărbătorească aromele lor naturale, în loc să le ascundeți sub sosuri grele sau glazuri.

 

Dacă ești oaspete la o cină sau o petrecere

  • Mănâncă regulat. Nu mâncați mai puțin în ziua unei petreceri mari, astfel încât să aveți „spațiu” să mâncați mult mai târziu. Mâncați mese regulate, mici pe tot parcursul zilei. Acest lucru vă va împiedica să vă fie prea foame și să mâncați în exces la eveniment.
  • Mănâncă înainte de a pleca. Dacă sunteți îngrijorat să rezistați alimentelor delicioase, dar nesănătoase de la eveniment, mâncați o gustare hrănitoare înainte de a merge. Îți va elimina pofta de mâncare și te va împiedica să mănânci în exces.
  • Folosiți o farfurie mică. Cercetările arată că avem tendința de a ne umple farfuriile, indiferent de dimensiunea acestora. Așa că alegeți o farfurie mică și nu veți putea încăpea atât de mult pe ea.
  • Începe simplu. Umpleți farfuria cu legume, fructe, salate verzi și carne slabă. Dacă vedeți o garnitură delicioasă și bogată în calorii, gustați din ea. Te poți întoarce pentru mai multe mai târziu, dacă încă ți-e foame. Sunt șanse ca, după ce ați umplut cu toată acea mâncare sănătoasă, să nu vă fie prea foame.
  • Așteptați 10 minute. După ce ați mâncat farfuria mică de alegeri sănătoase, așteptați 10 minute. Acest lucru va oferi creierului tău timpul necesar pentru a-ți spune stomacului dacă este plin. Adesea, după această perioadă de timp, poftele noastre de foame vor fi satisfăcute.
  • Limitați alcoolul. Când ajungeți la petrecere, începeți cu o băutură săracă în calorii, fără alcool, cum ar fi apă minerală sau un sifon dietetic. Acest lucru vă va ajuta să vă potoliți setea. Alternați băuturile alcoolice cu cele nealcoolice pe tot parcursul serii.
  • Când mănânci, mănâncă cu atenție. Savurați fiecare mușcătură. Pune furculița jos între mușcături. Concentrează-te pe aromă și bucură-te de ceea ce mănânci.
  • Socializați departe de mâncare. Dacă stai să vorbești la o petrecere, fă-o departe de mâncare. Veți fi mai puțin probabil să vedeți ceva la care nu puteți rezista.
  • Găsiți activități care nu implică mâncare. Fă o plimbare. Luați câțiva membri ai familiei și faceți o plimbare prin cartier sau implică-i pe alții într-un joc de societate. Luați atenția de pe mâncare.

 

Sfat de sarbatoare!

Schimbati atentia de la “pierderea in greutate catre “straduieste-te sa te mentii”.

In loc să încerci să scapi de kilograme în mijlocul tuturor tentațiilor, ar fi mai bine să lucrezi pentru a-ți menține greutatea.

Încercarea de a pierde în greutate în această perioadă poate fi foarte dificilă și descurajatoare, așa că recomandăm clientilor să-și mențină greutatea până în ianuarie, care este un moment mai practic pentru a se concentra pe eforturile de slăbire.

 

Din ianuarie te asteptam te asteptam alaturi de noi in programele “Silueta fara dieta”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.